onsdag 28 november 2012

Hus på rue Galilée

Hos mäklare ADR Immobilier såg jag ett stort borgerligt hus till salu. Det ligger inte så långt från vårt hus och jag kommer ihåg det från i höstas.
Vilken kåk, 235 m² boarea med 9 rum, snygga mosaik golv, högt i tak, öppna spisar fast de är igenbommade. Men det krävs en varsam totalrenovering för att huset skall återfå sin forna glans.
Bilderna tagna från ADR sida
I mitt huvud börjar tankarna att snurra direkt; tänk att köpa och renovera huset, öppna B&B och äntligen flytta till Marseillan nu. Sedan landar jag på jorden igen och kommer på att jag inte är alls någon vidare hantverkare. Dvs allt som jag gör med händerna blir inte alltid så bra, och det skulle vara synd om min man om han skulle behöva dra hela lasset. Och om jag skulle få mina önskningar uppfyllda, då skulle jag köpt vartannat hus i staden. Men jag tycker ändå att det är positivt att äntligen börjar sådana hus säljas istället för att stå och förfalla ännu mer. 
Förresten vad gör jag på mäklarsidorna? Trots att vi har köpt huset för mer än ett år sedan, är jag fortfarande nyfiken på vilka hus som säljs. Ju oftare vi är där nere, desto fler och fler hus känner jag igen

1 kommentar:

  1. Vi har haft vårt hus i två år och jag tittar också på hus till salu, bara för att det är kul och se vad som händer. Jag minns också den där speciella känslan när vi höll på att leta hus...

    SvaraRadera